Mesafeli Satış Sözleşmesi
MADDE 1 Satıcı Bilgileri
Unvanı: Melek Gürdal” veya “SATICI” olarak anılacaktır)Adresi : Ata mahallesi
Karlıdağ caddesi 761.sokak Genova iş ve Yaşam Merkezi kat:1 no:34
Yenimahalle/ANKARA E-posta adresi: melekkrbn@gmail.com iletişim
numarası:05457785163 iade adresi: Ata mahallesi Karlıdağ caddesi
761.sokak Genova İş ve Yaşam Merkezi kat:1 no:34 Yenimahalle/ANKARA
MADDE 2 Alıcı Bilgileri
Adı Soyadı:
Adresi:
Telefon:
Email:
MADDE 3 Konu
İşbu Ön Bilgilendirme Formu'nun ("Form") konusu aşağıda nitelik ve satış
fiyatı belirtilen Ürünlerin ("Ürünler") satışı ve teslimi ile ilgili olarak 6502 sayılı
Tüketicilerin Korunması Hakkında Kanun ve 27 Kasım 2014 tarihli ve 29188
sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan Mesafeli Sözleşmelere Dair Yönetmelik
hükümleri gereğince bilgilendirilmesidir.
MADDE 4 Satışa Konu Malın Temel Özellikleri Ve Ödeme Bilgileri
4.1. Ürünler'in tanımı, birim tutarı, adedi ve ödeme koşullarına ilişkin bilgiler
Ön Bilgilendirme Formu’nda belirtildiği gibidir ve Alıcı tarafından da
onaylanmıştır.
4.2. Kargo Ücreti veya Sevkiyat Ücreti Alıcı tarafından ödenecektir. Satıcı’nın
kargo ücreti veya sevkiyat ücreti ile ilgili Alıcı’ya sağladığı imkan ve fırsatlar
hali müstesnadır.
MADDE 5 Taahhütlerin Geçerlilik Süresi
Madde 4.1'te belirtilen fiyatlar satış fiyatıdır. İlan edilen fiyatlar ve vaatler
güncelleme yapılana ve değiştirilene kadar geçerlidir. Süreli olarak ilan edilen
fiyatlar ise belirtilen süre sonuna kadar geçerlidir.
MADDE 6 Genel Hükümler
6.1 ALICI, İnternet Sitesi'nde belirtiği şekilde sözleşme konusu ürünün temel
nitelikleri, tüm vergiler dahil satış fiyatı ve ödeme şekli ile teslimatı ve bunun
masraflarının ALICI tarafından karşılanacağını, teslimatın gerçekleştirileceği
süreye ve SATICI’nın tam ticari unvanı, açık adresi ve iletişim bilgilerine ilişkin
ön bilgileri okuyup bilgi sahibi olduğunu ve elektronik ortamda gerekli teyidi
verdiğini beyan eder.
6.2 SATICI, İnternet Sitesi’nin veya mobil uygulamanın ve diğer veriler ile
programların kullanılması sebebiyle, sözleşmenin ihlali, haksız fiil, ya da
başkaca sebeplere binaen, doğabilecek doğrudan ya da dolaylı hiçbir
zarardan sorumlu değildir. SATICI, sözleşmenin ihlali, haksız fiil, ihmal veya
diğer sebepler neticesinde; işlemin kesintiye uğraması, hata, ihmal, kesinti,
silinme, kayıp, işlemin veya iletişimin gecikmesi, bilgisayar virüsü,
telekomünikasyon hatlarında meydana gelen arızalar, iletişim hatası, hırsızlık,
imha veya izinsiz olarak kayıtlara girilmesi, değiştirilmesi veya kullanılması
hususlarında herhangi bir sorumluluk kabul etmez.
6.3 SATICI, İnternet Sitesi ve/veya Mobil Uygulama’da mevcut her tür hizmet,
ürün, kullanma koşulları ile İnternet Sitesi ve/veya Mobil Uygulama’da
sunulan bilgileri önceden bir ihtara gerek olmaksızın değiştirme, yeniden
organize etme, yayını durdurma hakkını saklı tutar. Değişiklikler İnternet
Sitesi’nde ve/veya Mobil Uygulama’da yayın tarihinde yürürlüğe girer. Şirket,
ALICI’ya İnternet Sitesi’ne ve/veya Mobil Uygulama’ya her girişte yasal uyarı
sayfasını ziyaret etmelerini tavsiye etmektedir. Bu koşullar link verilen diğer
internet sayfaları için de geçerlidir.
6.4 İnternet Sitesi ve Mobil Uygulama SATICI’nın kontrolü altında olmayan
başka internet sitelerine bağlantı veya referans içerebilir. SATICI, bu sitelerin
içerikleri veya içerdikleri diğer bağlantılardan sorumlu değildir.
6.5 SATICI, İnternet Sitesi ve Mobil Uygulama’nın genel görünüm ve tasarımı
ile İnternet Sitesi ile Mobil Uygulama’daki tüm bilgi, resim, her türlü marka,
İnternet Sitesi alan adı, logo, ikon, demonstratif, yazılı, elektronik, grafik veya
makinede okunabilir şekilde sunulan teknik veriler, bilgisayar yazılımları,
uygulanan satış sistemi, iş metodu ve iş modeli de dahil tüm materyallerin
(“Materyaller”) ve bunlara ilişkin fikri ve sınai mülkiyet haklarının sahibi veya
lisans sahibidir ve Materyaller yasal koruma altındadır. İnternet Sitesi ve/veya
Mobil Uygulama’da bulunan hiçbir Materyal; önceden izin alınmadan ve
kaynak gösterilmeden, kod ve yazılım da dahil olmak üzere, değiştirilemez,
kopyalanamaz, çoğaltılamaz, başka bir lisana çevrilemez, yeniden
yayımlanamaz, başka bir bilgisayara yüklenemez, postalanamaz, iletilemez,
sunulamaz veya dağıtılamaz. İnternet Sitesi ve/veya Mobil Uygulama’nın
bütünü veya bir kısmı başka bir internet sitesi veya mobil uygulamada izinsiz
olarak kullanılamaz. Aksine herhangi bir durumun tespiti halinde, SATICI’nın
hukuki ve cezai sorumluluğa ilişkin ve burada açıkça belirtilmeyen diğer tüm
hakları saklıdır.
6.6 ALICI’nın kişisel bilgileri, ancak resmi makamlarca usulü dairesinde bu
bilgilerin talep edilmesi halinde ve yürürlükteki emredici mevzuat hükümleri
gereğince resmi makamlara açıklama yapmak zorunda olduğu durumlarda
resmi makamlara açıklanabilecektir.
6.7 Sözleşme konusu ürün, sipariş tarihinden itibaren özel bir sebep
belirtilmedikçe, 14 günlük süreyi aşmamak koşulu ile her bir ürün için
ALICI'nın yerleşim yerinin uzaklığına bağlı olarak İnternet Sitesi’nde ön
bilgiler içinde açıklanan süre içinde ALICI veya gösterdiği adresteki kişi/
kuruluşa SATICI’nın anlaşmalı olduğu kargo firması tarafından teslim edilir.
SATICI’nın işbu Sözleşme’nin onaylandığı tarih itibariyle anlaşmalı olduğu
kargo Firması Aras kargosu. Madde 3’te gösterilen teslimata ilişkin her türlü
kargo/gönderim ücreti, alışveriş tarihinde geçerli kargo koşullarına göre
detaylı bir şekilde, siparişine ilişkin faturasına “Gönderim Ücreti” adı altında
detaylandırılacaktır.
6.8 Özel üretim ürünlerde Sevkiyat tarihi değişkenlik gösterebileceği için
Sevkiyat bilgisi müşteri ile paylaşılacaktır. İthal ürünlerde ithalat sürecinden
doğan aksamalarda teslim süresi ayrıca ilave edilir ve yeni Sevkiyat tarihi
bilgisi müşteri ile paylaşılacaktır.
6.9 Sözleşme konusu ürün(ler), ALICI'dan başka bir kişi/kuruluşa teslim
edilecek ise, teslim edilecek kişi/kuruluşun teslimatı kabul etmemesinden ve
bundan kaynaklanabilecek zararlardan SATICI sorumlu tutulamaz.
6.10 Ürünün(lerin) ALICI’ya gönderimi aşamasında sevkiyat işleminden
sorumlu kargo firmasının hata ve ihmallerinden kaynaklı olarak ortaya
çıkabilecek zararlardan ve/veya bunların ALICI'ya teslim edilememesinden
dolayı SATICI sorumlu tutulamaz. Alıcı, Ürünler'i teslim aldığı anda kontrol
etmek ve gördüğü ayıpları derhal Satıcı'ya bildirmekle yükümlüdür.
6.11 SATICI, sözleşme konusu ürünün(lerin) sağlam, eksiksiz, siparişte
belirtilen niteliklere uygun ve varsa garanti belgeleri ve kullanım kılavuzları ile
teslim edilmesinden sorumludur.
6.12 SATICI, sipariş konusu ürün veya hizmetin yerine getirilmesinin
imkansızlaşması halinde sözleşme konusu yükümlülüklerini yerine
getiremezse, bu durumu, sözleşmeden doğan ifa yükümlülüğünün süresi
dolmadan ALICI’ya bildirir ve stoklarında bulunması halinde ALICI’ya eşit
kalite ve fiyatta farklı bir ürün tedarik edebilir.
6.13 Ürünün(lerin) tesliminden sonra ALICI'ya ait kredi kartının, banka
kartının, debit kartının ve İnternet Sitesi’nde ve Mobil Uygulama’da sunulan
diğer ödeme sistemlerinin ALICI’nın kusurundan kaynaklanmayan bir şekilde
yetkisiz kişilerce haksız veya hukuka aykırı olarak kullanılması nedeni ile ilgili
banka veya finans kuruluşun ürün bedelini SATICI'ya ödememesi halinde,
ALICI’nın kendisine teslim edilmiş olması kaydıyla ilgili ürünü 3(üç) gün içinde
SATICI'ya iade etmesi zorunludur. Aksi halde ALICI kendisine de her türlü
yasal işlemin yapılacağını kabul ve taahhüt eder.
6.14 ALICI tarafından satın alınmış ürün ya da hizmetin SATICI’nın hizmet
aldığı tedarikçi firma stoklarında olmaması ve eşit kalitede ve fiyatta muadil
ürünün de bulunmaması halinde, SATICI’nın ALICI’nın ödemiş olduğu bedeli
iade etme hakkı saklıdır.
6.15 SATICI mücbir sebepler veya nakliyeyi engelleyen hava muhalefeti,
ulaşımın kesilmesi gibi olağanüstü durumlar nedeni ile sözleşme konusu
ürünü süresi içinde teslim edemez ise, durumu ALICI'ya bildirmekle
yükümlüdür. Bu takdirde ALICI’nın siparişi iptal etmesi halinde ödediği tutar
14 (on dört) gün içinde kendisine ürünü(leri) satın alırken kullandığı ödeme
aracına uygun bir şekilde tek seferde ödenir.
6.16 ALICI’nın kredi kartı ile yaptığı ödemelerde ise, ürün(ler) tutarı, siparişin
ALICI tarafından iptal edilmesinden sonra 14 (on dört) gün içerisinde ilgili
bankaya iade edilir. Bu tutarın bankaya iadesinden sonra ALICI hesaplarına
yansıması tamamen banka işlem süreci ile ilgili olduğundan, ALICI olası
gecikmeler için SATICI'nın herhangi bir şekilde müdahalede bulunmasının
mümkün olamayacağını ve SATICI tarafından kredi kartına iade edilen tutarın
banka tarafından ALICI hesabına yansıtılmasının ortalama 2 ile 3 haftayı
bulabileceğini peşinen kabul etmektedir.
6.17 SATICI, İnternet Sitesi üzerinden ALICI ihtiyacını aşan alımları iptal etme
hakkını saklı tutar. ALICI’nın ihtiyacını aşan, toptan nitelikteki alımlarda satın
alınanların 3(üç)adet ürünü aşması halinde SATICI, siparişi tamamen iptal
etme ya da perakende alım sınırında kalan yalnızca 3 (üç) adet ürün
gönderimini sağlama hakkını saklı tutar.
6.18 ALICI’nın kredi kartı ile yapmış olduğu alışverişlerde ilgili tutara ilişkin
işlemin 3 (üç) hatalı şifre girişi nedeniyle gerçekleştirilememesi halinde
SATICI, ALICI’dan kimlik ve kredi kartı bilgilerini teyit edecek görsel araçlar da
dahil olmak üzere her türlü bilgi ve belgeyi talep etmek hakkına sahiptir. İşbu
bilgi ve belgelerin ALICI tarafından temin edilmemesi, eksik temin edilmesi
veya temin edilen bilgi ve belgeler ile sipariş bilgilerinin uyuşmaması halinde
SATICI, ilgili siparişi derhal ve hiçbir sorumluluk ve tazminat bedeli altında
kalmaksızın iptal etme hakkına sahiptir.
6.19 Ürün fiyatlarının açık bir hata olduğu ortalama bir kişi tarafından
anlaşılacak seviyede piyasa fiyatının çok altında yazılması durumunda, işbu
hatalı fiyata göre verilen tüm siparişlerin SATICI tarafından iptal edilme hakkı
vardır. ALICI böylesi bir durumda açık bir hata olması nedeniyle hiçbir hak ve
talepte bulunmayacağını kabul ve beyan eder.
6.20 Yeni yürürlüğe giren 10/3/2007 tarihli ve 26458 sayılı Resmî Gazete’de
yayımlanan Bankacılık Düzenleneme ve Denetleme Kurumu’nun ilgili
yönetmelik değişikliğine göre “Kozmetik Ürünler”de taksitlendirme
yapılmamaktadır.
MADDE 7 Cayma Hakkı
7.1 Alıcı mal satışına ilişkin mesafeli sözleşmelerde Ürünün kendisine veya
gösterdiği adresteki kişi/kuruluşa teslim tarihinden itibaren 14 (on dört) gün
içerisinde hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe
göstermeksizin malı reddederek sözleşmeden cayma hakkını kullanabilir.
Cayma hakkı süresinin belirlenmesinde; a) Tek sipariş konusu olup ayrı ayrı
teslim edilen mallarda, tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü
kişinin son malı teslim aldığı gün, b) Birden fazla parçadan oluşan mallarda,
tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin son parçayı
teslim aldığı gün, c) Belirli bir süre boyunca malın düzenli tesliminin yapıldığı
sözleşmelerde, tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin ilk
malı teslim aldığı gün esas alınır.
7.2 Alıcı, 14 (on dört) günlük süre içinde Satıcı’nın 1. Maddede belirtilen
adresine iadeli taahhütlü posta yoluyla, elektronik posta veya Çağrı Merkezi
Numarasından cayma bildirimin de bulunabilir. İşbu bildirimden itibaren Satıcı,
Alıcı ile irtibata geçerek ürünün Alıcı’dan alınmasını sağlayabilir. Ancak; Satıcı
Alıcı’ya bu yönde bir teklifte bulunmadığı takdirde Alıcı, satın aldığı ürünü
cayma bildiriminde bulunmasından itibaren 10 (on) günlük süre içerisinde
Satıcı’nın 1. Maddesinde belirtilen adresine göndermek zorundadır.
7.3 İade işlemlerinin yapılabilmesi için Alıcı’ya gönderilen ve iade bölümü
bulunan faturada ilgili bölümlerin eksiksiz olarak doldurulması ve
imzalandıktan sonra Satıcı’ya gönderilmesi gerekmektedir.
7.4 İade edilecek Ürünler'in satılabilirliğine zarar gelmemiş, kutusu, ambalajı,
varsa standart aksesuarları ile birlikte teslim edilmesi gerekmektedir.
7.5 Satıcı, cayma bildiriminin kendisine ulaşmasından itibaren en geç 14 (on
dört) günlük süre içerisinde toplam bedeli (Alıcı tarafından Satıcı’ya ödenen
tüm bedeller toplamı) ve Alıcı'yı borç altına sokan belgeleri Alıcı'ya iade
etmekle yükümlüdür.
7.6 Cayma hakkı nedeni ile iade edilen Ürünler’in kargo bedeli Satıcı
tarafından karşılanır. Alıcı, cayma hakkını kullandıktan ve Satıcı’ya bu yönde
bir bildirimde bulunduktan sonra satım konusu Ürün, Satıcı tarafından
Satıcı’nın anlaşmalı kargosu olan Aras kargo ile alınacaktır. Bu durumda Alıcı,
kargo bedelini ödemek zorunda kalmayacaktır. Ancak; Alıcı ürünü kendisi
iade etmek isterse, bu durumda yine Satıcı’nın anlaşmalı kargosu olan Aras
Kargo ile karşı ödemeli olarak ürünü Satıcı’ya göndermelidir. Aksi takdirde
Alıcı, Kargo bedelini ödemekle yükümlüdür. Ancak; Aras Kargo’nun Alıcı’nın
ikamet ettiği yerde şubesinin bulunmaması durumunda Satıcı, Alıcı’dan kargo
bedeli talebinde bulunamaz.
7.7 Teslim alınmış olan malın değerinin azalması veya iadeyi imkânsız kılan
bir nedenin varlığı cayma hakkının kullanılmasına engel değildir. Ancak değer
azalması veya iadenin imkânsızlaşması tüketicinin kusurundan
kaynaklanıyorsa Satıcı'ya malın değerini veya değerindeki azalmayı tazmin
etmesi gerekir. Malın mutat kullanımı sebebiyle meydana gelen değişiklik ve
bozulmalar değer azalması sayılmaz.
MADDE 8 Cayma Hakkı Kullanılamayacak Ürünler
Aşağıda belirtilen hallerde Alıcı tarafından Cayma hakkı kullanılamaz:
Taraflarca aksi kararlaştırılmadıkça, tüketici aşağıdaki sözleşmelerde cayma
hakkını kullanamaz,
a) Tüketicinin istekleri doğrultusunda hazırlanan özel üretim ürünlerinin ayıplı
durumlar dışında iadesi ve değişimi mümkün değildir. Bu ürünlerde cayma
hakkı kullanılamaz.
b) Tüketicinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan
mallara ilişkin sözleşmeler.
c) Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek malların teslimine
ilişkin sözleşmeler.
d) Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları
açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların
teslimine ilişkin sözleşmeler.
e) Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması
mümkün olmayan mallara ilişkin sözleşmeler.
f) Malın tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları
açılmış olması halinde maddi ortamda sunulan kitap, dijital içerik ve bilgisayar
sarf malzemelerine ilişkin sözleşmeler.
g) Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında, gazete ve dergi gibi
süreli yayınların teslimine ilişkin sözleşmeler.
h) Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler veya tüketiciye anında
teslim edilen gayrimaddi mallara ilişkin sözleşmeler.
i) Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile ifasına
başlanan hizmetlere ilişkin sözleşmeler.
MADDE 9 Şikayetler ve Çözüm Yöntemleri
Alıcı, satışa konu mal veya hizmet ile ilgili tüm öneri ve şikayetlerini Satıcı’nın
1. Maddede belirtilen Numaradan ve e-posta adresinden Satıcı’ya iletebilir.
Satıcı, Alıcı tarafından iletilen her türlü şikayet ve önerileri yasal sınırlar
çerçevesinde inceleyerek sorunu çözüme kavuşturmayı amaçlamaktadır.
Tarafların Kanun ve ilgili Yönetmeliklerden doğan her türlü hakkı saklıdır.
MADDE 10 Yetkili Mahkeme
Satıcı şikâyet ve itirazları konusunda başvurularını, Gümrük ve Sanayi
Bakanlığı tarafından her yıl Aralık ayında belirlenen parasal sınırlar dâhilinde
mal veya hizmeti satın aldığı veya ikametgâhının bulunduğu yerdeki tüketici
sorunları hakem heyetine veya tüketici mahkemesine yapabilir.
MADDE 12 Diğer Hükümler
Alıcı İşbu Ön Bilgilendirme Formu ve Mesafeli Satış Sözleşmesi koşul ve
bilgilerini elektronik ortamda kabul ettiğini beyan eder.